• 11 april, 2013

Tobii UX Live - eye tracking-lösning för användbarhetstester inom webbutveckling

STOCKHOLM & WASHINGTON, 11 april, 2013 — Tobii Technology, världsledande inom eye tracking, lanserar en lösning speciellt utvecklad för företag där webben spelar en central roll. Med lösningen som kallas Tobii UX Live, är det enkelt att göra användbarhetstester med eye tracking i det dagliga arbetet inom webbutveckling. Tobii UX Live är en lättanvänd och prisvärd lösning där man i realtid ser exakt hur en användare navigerar webben och man får direkt idéer om hur sajten kan förbättras för att nå fler konverteringar och ökad försäljning. Lösningen innehåller allt som behövs för att komma igång: hårdvara, mjukvara, utbildningsmaterial och tillgång till support.

“Vår ambition är att göra eye tracking till ett verktyg för bredare användargrupper, och det här är ett viktigt steg i det arbetet,” säger Tom Englund, Affärsområdeschef på Tobii Analys. “Tobii UX Live riktar sig till designers som inte har någon tidigare erfarenhet av eye tracking. Det här är en enkel och kostnadseffektiv lösning för att få direkt återkoppling på deras arbete. Med eye tracking ser man exakt vad användarna tittar på när de navigerar på en webbsida och man får en djupare förståelse för hur den verkliga användarupplevelsen ser ut. Det ger insikter i hur webben kan förändras för att nå bättre affärsresultat.”

Dokumentation och media

• 11 april, 2013