Microsoft Flight Simulator förbättrar spelupplevelsen med Tobiis eye- och headtracking

Tobii, världsledare inom eyetracking och pionjär inom attention computing, meddelar att Microsoft har implementerat stöd för Tobii Eye Tracker 5 och Tobii Horizon i Flight Simulator. Efter en hög efterfrågan från gaming-världen kommer Tobiis eye- och headtracking bidra till en förbättrad upplevelse av det populära spelet.

Tobii Eye Tracker 5 har utvecklats med fokus på just datorspelarna. Den översätter spelarens ögon- och huvudrörelser till data för att skapa nya spelupplevelser, analys av hur du spelar och möjliggöra intressantare streaming. För spel som Flight Simulator, innebär det en förbättrad upplevelse och starkare känsla av närvaro i cockpit när man som pilot tar kontroll över planet på ett mer naturligt och engagerande sätt.

"Det är glädjande att se ännu ett populärt spel stödja Tobii Eye Tracker 5", säger Ulrica Wikström, VP för PC på Tobii. "Att det är spelarna själva som kräver stöd för vår eyetracking-teknologi är ett tydligt bevis på det värde vi levererar till spelare.”

"Det naturligaste nästa steget för Microsoft Flight Simulator var att integrera Tobii Eye Tracker 5 eftersom tekniken har många fördelar jämfört med andra tracking-konkurrenter", säger Giacomo Foti (alias Geealf), som startade namninsamlingen i Flight Simulator-forumet om att integrera Tobiis eyetracking-teknik i spelet.

För mer information om Tobiis eye- och headtracking-lösningar för datorspelare, besök Tobii Gaming.
För mer information om Microsoft Flight Simulator, besök Flight Simulator.