• 12 januari, 2023

Tobii förväntas rapportera ett positivt rörelseresultat för fjärde kvartalet 2022

Stockholm, 12 januari 2023

Tobii förväntar sig rapportera ett positivt rörelseresultat (EBIT) i det fjärde kvartalet 2022 vilket är högre än bolagets guidning och marknadens förväntningar.

Intäkterna i det fjärde kvartalet 2022 förväntas ligga mellan 250 MSEK till 265 MSEK (196), vilket motsvarar över 15% organisk tillväxt. Rörelseresultatet förväntas ligga mellan 5 MSEK och 10 MSEK (-30). Det positiva rörelseresultatet beror på högre intäkter än förväntat vilka härrör från en stark försäljning för Products & Solutions i Kina och faktureringen av några stora projekt inom Integrations.

Tobii reviderar inte sina finansiella mål och bolaget upprepar sin förväntan på att nå ett positivt rörelseresultat igen i fjärde kvartalet 2023.

Den fullständiga delårsrapporten för fjärde kvartalet släpps tisdagen den 7 februari kl. 07:30 CET. Ingen ytterligare information kommer att meddelas innan dess. Dessa siffror är preliminära och har inte granskats av bolagets revisorer.

Tobii AB (publ) är skyldigt att offentliggöra denna information enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom nedanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande klockan 19:00 den 12 januari 2023.

• 12 januari, 2023