• June 21, 2023

Tobii uppmärksammas som ett av Sveriges mest jämställda bolag i Allbrightrapporten 2023

När stiftelsen Allbright presenterade sin årliga jämställdhetsgranskning av Sveriges börsnoterade bolag placerade sig Tobii återigen på den gröna listan. Tobii klättrar från en tjugoandra plats i fjol till en tolfte plats bland 361 granskade bolag i år. För att grönlistas krävs jämn könsfördelning (40/60) i företagets ledning.

Totalt sett grönlistades 25 procent av företagen, vilket är en ökning med sex procentenheter jämfört med förra årets rapport. Andelen bolag på den röda listan, som helt saknar kvinnor i ledningsgruppen, sjönk till 17 procent. Detta är första året sedan rapporten initierades 2012 som det är fler bolag på den gröna än den röda listan.

För att läsa rapporten i sin helhet, se här: https://www.allbright.se/allbrightrapporten-2023

• June 21, 2023

• Nyheter