• 9 april, 2024

Tobii säkrar ny design win för DMS med europeisk fordonstillverkare

Tobii, en global ledare inom eyetracking och pionjär inom attention computing, har säkrat en ny design win för att förse driver monitoring systems (DMS) till en av Europas ledande tillverkare av kommersiella fordon (OEM). Avtalet innefattar produktion av sex kommersiella fordonsmodeller som planeras starta 2025.

Tobiis design win med denna OEM kommer från ett samarbete med världens största underleverantör inom fordonsindustrin (Tier 1), med vilken Tobii har ett etablerat partnerskap.

“Vi är stolta över denna prestation och ser fram emot att tillhandahålla vår DMS-lösning till denna OEM. Tobii är väl positionerade för att leverera en högkvalitativ DMS-lösning med flexibilitet för enkel integration i flera fordonsmodeller och kabiner, säger Anand Srivatsa, vd för Tobii. Att öka trafiksäkerheten och göra körningen mer bekväm för yrkesförare är ett viktigt arbete, och vi ser fram emot att se vår DMS-mjukvara spela en viktig roll i detta."

Tobii, med sitt affärssegment Tobii Autosense, är en av de ledande aktörerna inom automotive interior sensing och räknar nu åtta OEM-tillverkare och tre underleverantörer (Tier 1) som kunder. Tobii Autosense har design wins som innefattar fler än 100 fordonsmodeller med både driver monitoring systems (DMS) och occupant monitoring systems (OMS) som levereras i fordon på vägarna.

Läs mer om Tobiis erbjudande inom DMS här.

För mer information, vänligen kontakta:

Carolina Strömlid, Head of Investor Relations, Tobii AB, tel: +46 (0)70 880 71 73, e-post: carolina.stromlid@tobii.com

Rasmus Löwenmo Buckhöj, Head of Communications, Tobii AB, +46 (0)73 327 87 64, e-post: rasmus.lowenmobuckhoj@tobii.com

• 9 april, 2024