• 1 september, 2010

Tobii rankas som Sveriges mest framgångsrika företag

**Tobii rankas som Sveriges mest framgångsrika företag, enligt affärssajten emerging101. Emerging101 listar Sveriges mest framgångsrika unga företag inom teknik och IT.

Rankingen baseras på senast registrerad årlig omsättning och att företaget ska vara yngre än 10 år och ha en egen produkt eller tjänst inom teknik och IT med global marknadspotential.

Tobiis VD Henrik Eskilsson pekar i en intervju på sajten ut de tre viktigaste framgångsfaktorerna för Tobii: överlägsen teknologi, kompletta lösningar samt driv och ambition. Avslutningsvis ger Henrik Eskilsson följande råd till andra entreprenörer:

̶ Jaga betalande kunder tidigt. Även om kundintäkterna inte räcker för att täcka företagets finansieringsbehov, så finns inget starkare kvitto för en investerare än att det finns kunder som vill betala för det ni erbjuder. Tidiga kundintäkter är därmed lätta att mångfaldiga via riskkapital.

För mer information, kontakta:

Sara Hyléen, Corporate Marketing Manager, Tobii Technology, 0709-161641, sara.hyleen@tobii.com

Om Emeriging101

Emerging101 rankar Sveriges framgångsrikaste nya unga företag inom teknik och IT. Företagen som rankas ska ha en produkt eller tjänst med globalt marknadspotential. Rankingen baseras på senast registrerad årlig omsättning och att företaget ska vara yngre än 10 år. Läs mer på: www.emerging101.com.

• 1 september, 2010