• 19 januari, 2012

Tobii Gaze trefaldigt prisat för bäst på CES

Svenska Tobii Technology , pionjär inom eye tracking och ögonstyrning fick stor uppmärksamhet för sitt innovativa användargränssnitt Tobii Gaze på årets konsumentelektronikmässa CES i Las Vegas. Företaget mottog tre utmärkelser för en av mässans mest innovativa och intressanta teknologier av tre ledande publikationer: Laptop magazine , Notebooks.com och Popular Mechanics .

Vi är extremt glada över det positiva mottagandet som Tobiis nya användargränssnitt Tobii Gaze fått bland ledande media och branschexperter. Många delar vår förväntan och ser potentialen i eye tracking som en teknik för datorinteraktion. Extra kul är den uppmärksamhet vi fått från potentiella mjukvarupartner, säger Tobiis VD Henrik Eskilsson. Vårt nästa steg är att introducera Gaze för professionella applikationer, som CAD, bildredigering och medicinsk bildbehandling och att skapa ett ekosystem av mjukvarupartner kring denna typ av applikationer är därför centralt.

Tobii mottog följande utmärkelser under CES:

Laptop Magazine – Best Enabling Technology and Best New Technology

“Forget the mouse. Tobii Technology’s Gaze UI eye-tracking technology detects exactly where you’re looking and treats it like the pointer on your display... / ....Though still a few years away from mainstream implementation, it’s one of the thrilling innovations that leaves us wanting more.”

Read more about the Tobii Technology Gaze UI in Laptop magazine.

Notebooks.com – Best of CES 2012: Best Prototype

“Tobii’s Gaze interaction technology will change the way you use computers. By using one’s eyes to focus on icons and elements, users can accomplish tasks faster and increase efficiency. Plus, it’s just cool to control your computer with your eyes.”

Read more about the Tobii Eye Tracking Software at notebooks.com.

Popular Mechanics Editor’s Choice Awards – in recognition of outstanding achievement in new product design and innovation

“While a good deal of CES announcements these days amount to little more than spec bumps and design tweaks, the Tobii Gaze eye-tracking technology points to a sea change in user interface. It allows users to target objects on a computer screen simply by looking at them. This intuitive and novel way to navigate through standard computing tasks could give surgeons a hands-free way to pull up data and help financial analysts pore through immense amounts of data across several screens. Though the first eye-controlled laptops won’t see shelves until 2013 or so, Tobii Gaze proves that there’s a frontier of input beyond touch.”

Read more about the Top Gadgets of CES 2012: Our Editor’s Choice Awards – Popular Mechanics.

Relaterad information

Pressrelease om Tobii Gaze för Windows 8 (ENG):

Demo av Tobii Gaze:

• 19 januari, 2012