• 7 augusti, 2014

Overwolf gör eyetracking-lösning för 600 spel – lansering planeras med SteelSeries Sentry

Stockholm, 7 augusti 2014 — Tobii och samarbetspartnern SteelSeries meddelade idag att spelutvecklingsföretaget Overwolf integrerar eyetracking i sin overlay-mjukvara. Mjukvaran används idag till mer än 600 spel och eyetracking-versionen planeras att släppas i samband med lanseringen av SteelSeries Sentry – en eyetracker för gamers baserad på Tobiis ledande teknologi.

Tobii och SteelSeries jobbar med tredjepartsutvecklare för att skapa ett brett utbud av funktionalitet och upplevelse till SteelSeries Sentry som kommer att släppas senare i år. Overwolfs lösning är en så kallad overlay för spel, vilken ger access till funktioner kring spelet, exempelvis streaming, chat och andra sociala media. Med eyetracking får användarna en snabbare och enklare lösning.

– Vi jobbar för att göra PC-spel mer spännande och intressanta att spela och det känns jättekul att göra det tillsammans med SteelSeries och Tobii. Vi tror också på kraften i att ge vilken utvecklare som helst möjlighet att utveckla egna funktioner och uppmuntrar alla i vårt utvecklar-community att vara med och utnyttja den kraft, sofistikering och enkelhet som eyetracking erbjuder och möjliggör, säger Uri Marchand, CEO för Overwolf Ltd.

Tobii är på GDC Europe (11-13 augusti) och Gamescom (14-17 augusti) i Köln där man ger en förhandsdemo av Overwolfs lösning och delar ut sitt utvecklarkit Tobii EyeX.

För löpande uppdateringar följ Tobii på facebook.

• 7 augusti, 2014

• Pressmeddelande