• 7 september, 2020

Tobii Eye Tracker 5 får höga betyg från media

Ett flertal gaming- och teknikreportrar runtom i världen har testat Tobii Eye Tracker 5 sedan produkten lanserades i juni, och ger den höga betyg. IGN (som når över 200 000 000 läsare i månaden) ger betyget 8 av 10 med kommentaren “den fungerar så bra i de spel som stödjer den att jag inte vet om jag kommer kunna fortsätta spela utan den”. Läs hela recensionen på IGN här.

Ytterligare kanonbetyg får Tobii Eye Tracker 5 på Gaming Trend som ger den 85 av 100, samt hos svenska M3, där de ger betyget 4 av 5, med exempel på tester från spel som Euro Truck Simulator 2 och Shadow of the Tomb Raider.

Det som har varit särskilt uppskattat är att Tobii Eye Tracker 5 är så responsiv, att den gör spelen roligare, samt är så smidig att installera.

• 7 september, 2020