• 17 augusti, 2010

Pressinbjudan: Möt kinadelegation på besök hos Tobii

**Den 18-19 augusti får Stockholm besök av en delegation från Weiting Investment Promotion Center i Suzhou, Kina. Tobii Technology, som etablerade sig i Suzhou Industrial Park under 2009 och idag har ett trettiotal anställda där, tar emot både delegationen och journalister som vill veta mer om det stöd svenska företag kan få i en etablering i Kina.

Syftet med besöket för Weiting Investment Promotion Center är att få en ökad förståelse för svenska företag och att öka medvetenheten om den kostnadsfria hjälp som svenska företag kan få av organisationen i en etablering i Kina.

Weiting Investment Promotion Center är en affärsfrämjande icke-vinstdrivande organisation knuten till kommunen Weiting i Suzhou, som verkar för att stimulera tillväxt och underlätta för företag som vill etablera sig i området. Suzhou, som ligger i närheten av Shanghai, är en mångmiljonstad och redan 1994 grundades Suzhou Industrial Park (SIP) i samarbete mellan Kina och Singapores regeringar.

̶ Weiting Investment Promotion Center verkar för att göra det enkelt för företagare att etablera sig inom Suzhou Industrial Park och de har verkligen varit till stor hjälp för oss, säger Peter Sandberg, ansvarig för Tobiis verksamhet i Kina. De har hjälpt till att smidigt sköta ansökningar och relationer till myndigheter samt har varit ett bra bollplank för oss i förståelsen av lagar och regler. Långsiktigt är det bra att ha en relation med dem då de kan bistå oss i relationen till andra myndigheter etc.

Journalister har möjlighet att träffa delegationen den 18 augusti kl 9-11 på Tobiis kontor i Danderyd.

För mer information eller mötesbokning, kontakta: Sara Hyléen, Corporate Marketing Manager, Tobii Technology, 0709-16 16 41, sara.hyleen@tobii.com

Delegationen består av:
Mr. Zhang Jianqing, Deputy Director of Weiting Investment Promotion Center, SIP
Ms. Lu Jinjing, Deputy Manager of European & American Dep., Weiting Investment Promotion Center, SIP
Mr. Li Xiaohua, Executive of European & American Dep., Weiting Investment Promotion Center, SIP

Om Suzhou Industrial Park: http://www.sipac.gov.cn/english/

• 17 augusti, 2010