• 17 januari, 2013

Fyra utmärkelser för Tobii REX på CES

STOCKHOLM, 17 januari 2013 – Svenska Tobii Technology, världsledande inom eye tracking och ögonstyrning, fick fyra "Best of Show" utmärkelser för Tobii REX™, en banbrytande produkt för blickbaserad interaktion för Windows 8, förra veckan under 2013 International Consumer Electronics Show (CES) i Las Vegas. CNET, Popular Science, Mobile Geeks och Übergizmo gav Tobii utmärkelser för att ha en av mässans mest innovativa tekniker som förväntas få stor betydelse för hur vi använder datorer i framtiden.

"Vi är mycket hedrade att Tobii REX och Tobii Gaze™ som gränssnitt blivit så väl mottaget av så många. Genom att integrera ögonstyrning i multimodala gränssnitt kan vi radikalt förbättra hur vi använder datorer i framtiden. Tobii REX är en viktig milstolpe i att förverkliga detta, säger Henrik Eskilsson, VD på Tobii Technology. Det starka intresse produkten har fått från utvecklare, tillverkare och teknikentusiaster på CES är extremt positivt för den fortsatta utvecklingen."

Tobii har fått följande utmärkelser under CES:

Beställa Tobii REX
Utvecklare som är intresserade av att testa möjligheterna med Tobii REX och Tobii Gaze kan beställa Tobii REX Developer Edition på www.tobii.com/rexdev.

Tobii REX Limited Edition kommer att lanseras i en upplaga på 5000 enheter och blir tillgänglig för de första konsumenterna under hösten 2013. För förhandsinformation om när order kan placeras gå till www.tobii.com/rexvip.

• 17 januari, 2013