• 25 september, 2013

Tobii utnämns till Europas mest innovativa företag

STOCKHOLM , 25 September 2013 – Svenska Tobii Technology, världsledande inom eye tracking, uppmärksammas som som en av de mest innovativa företagen i Europa. Tobii mottog det prestigiösa priset Innovation Award vid en ceremoni under det åttonde årliga Tech Growth Summit i Berlin igår kväll. Ceremonin firade Europas mest framgångsrika företag med fokus på ledande innovationer och entreprenörskap.

– Denna utmärkelse syftar till att belysa den mänskliga sidan av teknik och uppmärksamma de dynamiska och visionära entreprenörer som leder oss till morgondagens teknik med sin strävan efter excellens, säger Sven Lingjaerde, grundare av Tech Tour.

Tobii uppmärksammas för att framgångsrikt revolutionera eyetracking, en teknik som i allt större utsträckning används som standard inom forskning och användartester och i kommunikationslösningar för personer med rörelsehinder, samt för att bana väg för en ny era av användargränssnitt för konsumentdatorer. Tobii arbetar aktivt med de stora tillverkarna inom ett brett spektrum av produkter med fokus på datorer, tablets, spel och fordon för att utveckla massmarknadsprodukter som utnyttjar kraften i eye tracking.

– Det är en sann ära att bli uppmärksammad för Tobiis banbrytande innovationer. Innovation är centralt i allt vi gör på Tobii och upprätthålla ett entreprenöriellt perspektiv är en viktig del av vår kultur och dagliga verksamhet , säger John Elvesjö , CTO och vice VD på Tobii Technology . Under det senaste årtiondet har Tobii vuxit från start-up till att bli den erkända ledaren inom eyetracking och med ett bibehållet fokus på innovation och entreprenörsskap ser vi till att hela tiden flytta fram horisonten.

Dokumentation och media

• 25 september, 2013