• 26 april, 2019

Nästa generation av programvaran Tobii Aware gör datorer mer intuitiva och användarvänliga

Idag presenterar Tobii nästa generation av programvaran Tobii Aware. Denna avancerade mjukvara gör det möjligt för en stor bredd av datorer att använda Tobii-teknologi, och ge bättre personlig integritet, säkerhet, digitalt välmående, ökad prestanda och högre effektivitet.

”Det här är en fantastisk möjlighet att tillföra nya och innovativa funktioner till PC-marknaden”, säger Henrik Eskilsson, CEO för Tobii. ”Tobii Aware gör det möjligt för Tobii att tillhandahålla vår teknik för att se och förstå användaren för fler typer av datorer och användningsområden än någonsin tidigare.”

Tobii Aware – Tekniken som förutser dina behov

Även om Tobii är mest kända för sin avancerade teknik och hårdvara för eyetracking, så gör programvaran Tobii Aware det möjligt för ett större utbud av datorer att utnyttja fördelarna med att se och förstå användaren. Genom att kombinera hårdvaran i en Windows Hello-kamera med programvaran Tobii Aware får man en mängd nya möjligheter, bland annat:

Förbättrad personlig integritet och säkerhet

• Förbättrad säkerhet och personlig integritet för datorn genom säkrare användaridentifiering och automatisk frånvarodetektion som låser eller gör skärmen suddig.

Digitalt välmående och bekvämlighet

• Förbättrad komfort, bekvämlighet och digitalt välmående genom bättre kunskaper om skärmtid och datoranvändning.
  • Mer intuitiva och smartare datorer som kan förbli aktiva beroende på användarens närvaro, enkelt teleporterar muspekare och fönster direkt över flera skärmar samt automatiskt tänder skärmen när användarna återvänder.

Lägre strömförbrukning

• Spara ström och processorkraft på ett naturligt och diskret sätt med skärmar som dämpas och reagerar på användarnas närvaro.

För mer information om nästa generation av Tobii Aware-teknik, gå till: aware.tobii.com.

• 26 april, 2019