• 18 juli, 2022

Tobii blir medlemmar i Metaverse Standard Forum

Tobii, världsledande inom eyetracking och pionjär inom attention computing, meddelar idag sitt medlemskap i Metaverse Standards Forum. Organisationen syftar till “att uppmuntra och möjliggöra snabb utveckling av nya standarder för ett öppet och inkluderande metaverse". Likt övriga företag som blivit medlemmar – Google, Meta, Sony, Ikea och Unity – kommer Tobii assistera med att ha tillsyn av organisationen.

– Vi är mycket förväntansfulla över att vara en del av Metaverse Standard Forum och få samarbeta med övriga ledande företag, kunder och partners. Vi vill jobba med att främja antagandet av nya standarder för den tekniska eran. För Tobii kommer Metaverse att vara en viktig faktor framåt för att påskynda införandet av eyetracking och attention computing, både inom AR, VR och PC Gaming. Men det är samtidigt viktigt att vi som jobbar med metaverserelaterade produkter också tar ansvar över att de används i rätt syfte. Varje användares data och integritet ska respekteras, vilket Metaverse Standard Forum möjliggör för oss att kunna säkerställa, säger Anand Srivatsa, Tobii’s vd.

För mer information, besök: https://www.tobii.com/

För mer information om Metaverse Standard Forum, besök: https://metaverse-standards.org/

• 18 juli, 2022