• 1 juli, 2022

Tobii har valts som eyetracking-leverantör till Sony Interactive Entertainments PlayStation VR2

Tobii, världsledande inom eyetracking och pionjär inom attention computing, meddelar att Tobiis innovativa eyetracking-teknik kommer finnas i det kommande VR-headsetet PlayStation VR2.

- PlayStation VR2 kommer sätta en ny standard för virtual reality och bidra till att miljoner människor världen över får möjlighet att uppleva kraften i eyetracking. Vårt partnerskap med Sony Interactive Entertainment är ytterligare bevis på att Tobii kan leverera världsledande teknik och banbrytande lösningar i storskaliga volymer, säger Anand Srivatsa, VD på Tobii.

Tobii kommer få förskottsintäkter som en del i avtalet under 2022 och intäkterna från affären väntas utgöra mer än 10 % av Tobiis totala intäkter under 2022. Den snabba utvecklingen av VR-marknaden gör att intäktsnivåer efter 2022 är svåra att estimera. Tobii kan i nuläget därför inte ge vidare vägledning kring intäkter efter 2022.

Tobii AB (publ) är skyldigt att offentliggöra denna information enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom nedanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande klockan 06:00 den 1 juli 2022.

• 1 juli, 2022